3 stycznia 2014

DIY: Piernikowy Scrub do ciała

Witajcie w Nowym Roku


Mam nadzieję,że zarówno święta, jak i samego Sylwestra zaliczacie do udanych:)


Dziś chciałam się z Wami podzielić pierwszym przepisem z serii DIY: Piernikowy Scrub do Ciała. 






Od dłuższego czasu szukałam piernikowego peelingu od Farmony,ale jakoś nie mogę na niego trafić. Postanowiłam więc trochę pokombinować używając surowców, które mam w domu. Jeśli chodzi o sam scrub, to dążyłam do uzyskania podobnej konsystencji i właściwości, jakie posiadają scruby Pat&Rub. Oprócz tego ,że bardzo dobrze złuszczają naskórek to jeszcze przyjemnie nawilżają skórę. 




Składniki:


  • 1,5 szklanki cukru brązowego
  • 1 szklanka cukru białego
  • 2 łyżki stołowe oleju ze słodkich migdałów
  • ok 150 ml oleju kokosowego
  • łyżka stołowa masła kakaowego (przed rozpuszczeniem)
  • łyżka stołowa masła shea (przed rozpuszczeniem)
  • ok.15 kropelek olejku eterycznego (ja akurat użyłam nut wanilia-cynamon)
  • 3 czubate łyżeczki cynamonu
  • łyżeczka gałki muszkatołowej
  • łyżeczka imbiru


Do wykonania scrubu potrzebujemy także dużej miski, mniejszej miseczki, w której rozpuścimy masła, słoika, do którego później przełożymy gotowy produkt. 


Przygotowanie:

Zaczynamy od wymieszania suchych składników, a więc cukrów i przypraw. Następnie rozpuszczamy oleje. U mnie podstawę stanowi olej kokosowy, którego używam od jakiegoś czasu i całkiem fajnie się sprawdza. Jeśli chodzi o rozpuszczanie maseł to najłatwiej zrobić to w kąpieli wodnej na kuchence przy niezbyt wysokiej temperaturze. Ja akurat musiałam sobie tym razem poradzić bez kuchenki, dlatego zastosowałam stojak na czajnik z podgrzewaczem;) a olej kokosowy postawiłam na jakiś czas przy kaloryferze:)  Po rozpuszczeniu oleju kokosowego, dodajemy go stopniowo do suchych składników, mieszając dokładnie masę. Następnie dodajemy rozpuszczone masła. Na samym końcu dodajemy olejek eteryczny. Całość przekładamy do stoika i odstawiamy aby całość stężała. Gotowe:)



13 komentarzy:

  1. Ale pomysł, pewnie wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam domowe peelingi, u mnie olej kokosowy też jest bazą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Przyznaję,że zapach ma bardzo przyjemny:)

      Usuń
  4. nie mam masełek :( zrobie za rok xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, nie wiedziałam, że coś takiego w ogóle można zrobić :) Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory robiłam własnoręcznie jedynie peeling kawowy do ciała,ale teraz zaczynam szaleć;)

      Usuń
  6. Fajna sprawa, też mam chęć wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię niczego co piernikowe ;)

    Zapraszam do mnie na rozdanie :) Do wygrania są kosmetyki od Marizy :) http://wszystkozafreeee.blogspot.com/2014/01/rozdanie-z-mariza-mineralny-puder.html

    OdpowiedzUsuń
  8. O mam aż ślinka mnie cieknie na samo skojarzenie "pierniczki" a scrub muszę cobie takiego ukręcić :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo cenię Wasze komentarze (zarówno te pozytywne, jak i konstruktywną krytykę). Komentarze mające na celu jedynie promocję własnych blogów/stron będą umieszczane w spamie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...