5 października 2012

Falafel

Bardzo lubię różnorodną kuchnię, próbowanie nowych smaków w knajpkach a później odtwarzanie ich w domu. Uwielbiam kuchnię włoską, meksykańską, czasem ciągnie mnie też do klimatów chińskich czy arabskich:)

Dziś prezentuję Wam falafele:) Ja zwykle podaję je z kaszą kuskus. Zazwyczaj jem je z sosem czosnkowym, który robię sama.



Falafle są dość łatwe do zrobienia, jednak na wstępie ostrzegam,że potrzebujecie dobrego blendera. Ja raz użyłam taniego blendera i biedak o mało mi nie padł trupem przy miksowaniu cieciorki:P 

Składniki (na ok.20 kotlecików):
  • cieciorka ok.300 gram
  • duża cebula lub 2 małe
  • ząbek czosnku
  • pietruszka (ja jej używam sporo, bo nadaje fajny posmak daniu)
  • sól, pieprz,kminek ( + odrobina ostrej papryki jeśli lubicie)






Do dzieła:)

Cieciorkę wrzucamy do miski i zalewamy wodą, odstawiamy na noc do lodówki. Falafelki nam nie wyjdą jeśli użyjemy gotowanej cieciorki!!!
Odlewamy wodę i powolutku miksujemy cieciorkę na masę. Następnie miksujemy blenderem cebulę,czosnek, pietruszkę i przyprawy. Uzyskamy zieloną "papkę":P, którą przelewamy do zmiksowanej cieciorki. Całość dobrze mieszamy.
Formujemy małe kotleciki (lekko odsączając ręką masę). Smażymy falafele w głębokim tłuszczu (ja jestem fanką oliwy z oliwek). Usmażone kotleciki wykładamy na talerz z ręcznikiem papierowym. Jeśli dbacie o linię to się nie martwcie, bo kotleciki chłoną bardzo mało tego tłuszczu...a nawet są w środku dość suchutkie:)
Gotujemy wodę, w misce wrzucamy kuskusa (ilość zależna od Waszych apetytów i tego ile osób zasiądzie do jedzenia). Ja zawsze dosypuję trochę przyprawy Warzywko/Vegeta do kaszy. Zalewamy ją gorącą wodą i odstawiamy na kilka minut pod przykryciem.

A tutaj fotka z lepszym oświetleniem:

Falafelki są dość suche dlatego dobrym pomysłem jest zrobienie do nich sosu. Ja używam 2 na przemian. Najczęściej czosnkowego ( przepis tutaj: sos czosnkowy ), a ostatnio odkryłam, że świetnie pasuje do nich także meksykański sos guacamole (przepis tutaj: guacamole).

2 komentarze:

  1. Ciekawy przepis, trzeba wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam:) Mile zaskoczysz niejednego gościa:)

      Usuń

Bardzo cenię Wasze komentarze (zarówno te pozytywne, jak i konstruktywną krytykę). Komentarze mające na celu jedynie promocję własnych blogów/stron będą umieszczane w spamie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...